Sú gastráče skutočne tak byrokraticky náročné?

Autor: Pravda o gastráčoch | 30.11.2016 o 10:16 | (upravené 30.11.2016 o 10:34) Karma článku: 3,53 | Prečítané:  1311x

Je pre firmu z pohľadu administratívnej náročnosti jednoduchšia prevádzka závodnej jedálne, alebo zabezpečiť stravovanie zamestnancov cez stravné lístky? Odpoveď na túto otázku je jasná. 

Niekto možno povie, že porovnávame extrém na jednej a na druhej strane. Dobre. A čo ak povieme, že stravné lístky tvoria len niečo okolo 1 % byrokratickej záťaže slovenských firiem. Neveríte?

Verte prieskumu a výsledkom Byrokratického indexu. V priemernej slovenskej firme, ako ju zadefinovali autori spomínaného indexu, zaberie objednanie stravných lístkov pre jej zamestnancov 30 minút. A čo dostane za svoju polhodinku zamestnávateľ? Jeden z najobľúbenejších zamestnaneckých benefitov a zamestnancov, ktorí sú po obednej pauze oddýchnutí a lepšie zvládajú svoje úlohy.   

Zamestnanci zase dostanú výmenou za týchto 30 minút väčšiu flexibilitu a možnosť voľby. Napríklad aj toho, do ktorej z obľúbených reštaurácií si dnes vybehnú počas obedňajšej prestávky. Stravné v hotovosti by síce zachovalo túto flexibilitu, no za cenu straty samotnej podstaty a filozofie príspevku na stravu.   

Cenou za odstránenie spomínaného 1 % by bola zmena stravovacích návykov veľkej časti z dnešných 750 000 užívateľov stravných lístkov. Tí sa tým, že by hotovosť využili na iný účel ako na stravu, napríklad aj na sporenie, ani netaja. Naposledy to pripustil každý druhý z nich v marcovom prieskume GfK. Tým by sa však poprel celý účel príspevku na stravu, kvôli ktorému funguje v 42 krajinách, vrátane krajín ako je Švédsko, či Nórsko.

Dôležité je uvedomiť si, že stravné lístky sú len jednou z viacerých možností, ktoré zákon dáva zamestnávateľovi a jeho zamestnancom. Zhodou okolností tá administratívne najjednoduchšia s najväčšou flexibilitou a možnosťou voľby. V opačnom prípade by zamestnávatelia spomínaných 750-tisíc ľudí volili prevádzku vlastnej jedálne, donášku, alebo priamu zmluvu s reštauráciou.

Druhá vec je, že každý poskytovateľ služieb sa snaží svoje služby zjednodušiť, urýchliť a spraviť čo najviac proklientskými. Aj preto si dnes akýkoľvek zamestnávateľ môže u každého z emitentov stravných lístkov objednať gastrolístky, alebo aj stravnú e-kartu už cez e-shopy.  A v najbližších rokoch určite prídu aj ďalšie inovácie. 

Podporte tento blog na vybrali.sme.sk. Ďakujeme. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Čo by nasledovalo, ak by súd rozpustil Kotlebovu ĽSNS?

Poslanci ĽSNS by o svoj mandát neprišli. Ich stranícka kasa by sa však zrejme vyprázdnila

KOMENTÁRE

Kotlebovci nosia fašistické relikvie do parlamentu

Parlamentný preukaz nezakryje extrémistickú slamu.

DOMOV

Generálny prokurátor navrhol zrušiť Kotlebovu stranu

Najvyšší súd obdržal podnet na rozpustenie ĽSNS.


Už ste čítali?